maandag 2 september 2013

Minituintje DIY



Toen we eenmaal op weg waren met het ontwikkelen van een collectie minituin-producjes heb ik natuurlijk vele tuintjes gemaakt. Een daarvan is deze. Wat je nodig hebt:





Aanpak:
- Ik gebruikte voor dit tuintje de witte schaal van Mason.
- Deze vulde ik met een laagje kiezels (verkrijgbaar bij het tuincentrum) Je zou dit ook kunnen doen met scherven van oude terra cotta potten.
- Vervolgens een flinke laag aarde (mix van potgrond en stekgrond) en deze goed aanduwen.
- Dan ga je de indeling bepalen. Ik doe dat door eerst de elementen los neer te zetten en te schuiven tot ik tevreden ben.

Dan het planten:
- Ik plaatste eerst de rozenboog en plantte het klimplantje
- Toen de plantjes eromheen. Op de plaatsen waar je mos wil, schep daar wat houtskool door de aarde zodat het mos vers blijft.
- Vervolgens legde ik het terrasje aan met de tegeltjes en maakte het tafereeltje
- Tenslotte drukte ik de plantjes nog eens goed aan en gaf het tuintje wat water.

Onderhoud:
Verzorg het tuintje als een echte tuin, dus geef regelmatig water en snoei zo nodig bij. Zet het tuintje in de winter binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten