maandag 23 juni 2014

Het WKtuintje

 
Vanavond is het weer zover... De derde wedstrijd van het WK voetbal! Iedereen is uitgedost, vertrekt net iets eerder van het werk om op tijd te zijn en ook in veel huizen kleurt het oranje vanavond! Bij het WK hoort natuurlijk ook een echt oranje tuintje om onze Nederlandse mannen aan te moedigen en te supporten. Ben je benieuwd hoe ik deze WK tuin heb gemaakt en hoe we onze tuintjes fotograferen? Lees dan snel verder...


Oranje is het nieuwe wit
De rozenbogen van Mason zijn er ook in het wit. Het is het makkelijk om deze een andere kleur te spuiten. Ik heb een oranje spuitbus gehaald en de rozenbogen overgespoten. Het is belangrijk dat je de rozenbogen goed laat drogen, meestal staat op de bus wel hoe lang het duurt voordat het droog is. De parasol is alleen verkrijgbaar in het rood, blauw en geel, dus deze heb ik oranje geverfd.


Van een lege bak naar  een volle tuin
Allereerst  vul ik de bak met bonsaigrond en hydrokorrels. Vervolgens bepaal ik waar het dorpspleintje (middelpunt van het tuintje) moet staan. Ik houd daarbij rekening met dat de oranje rozenbogen er nog achter moeten staan. Als ik alles een plek heb gegeven, plant ik de plantjes ertussen. Om alle producten tot zijn recht te laten komen kies ik er voor om de hoge planten achteraan te zetten en de kleine plantjes voor het dorpspleintje te plaatsen. Als alle plantjes in de bak staan zet ik de miniaturen en het dorpspleintje erin. Plekken waar dan nog aarde zichtbaar is vul ik op met bolmos. Op het laatste voeg ik er de parasol en voetbal aan toe om het wat extra sfeer te geven.


Fotografie
Alle inspiratiefoto's op de website worden gemaakt door een professionele fotograaf.
De tuintjes maak ik zelf in de workshopruimte bij mij thuis en in de achtertuin is een setting gecreëerd waar de shoot plaatsvindt. Als een tuintje af is, zet ik deze hier neer en worden er foto's van gemaakt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten