donderdag 1 augustus 2013

Mason minigardens, het begin!



Dit ben ik, Sonja Pouw, tuinierster in hart en nieren. Als tuinliefhebber ben ik graag in mijn tuin bezig, die vol staat met riddersporen en pioenrozen. Om ook in de winter te tuinieren maak ik siertuintjes met echte mini plantjes, zoals varentjes, klimplantjes, roosjes, coniferen.
Voor mijn bedrijf Peacock Garden Supports ben ik altijd op zoek naar tuintrends en nieuwe producten. Geïnspireerd door the pothole gardener, die op straat kleine tuintjes maakt, en na een brainstormsessie met mijn vriendin Lonneke Huijbregts stuitte ik op Miniature Gardening, tuinieren in het klein.





Al in 1950 werd miniatuur tuinieren door Ann Ashberry, een Engelse tuindame, bedacht en uitgeoefend. Ze kweekte met veel liefde plantjes in haar kwekerij. Voor mensen zonder tuin kweekte ze mini-plantjes, die ze plaatste in bloempotten, troggen en schalen. Met mini-tuinaccessoires kleedde ze haar tuintjes aan. Zo ontstonden er mini-tuinen voor binnen én op het balkon.

Inmiddels is het idee overgewaaid naar Amerika, waar volop miniatuur tuintjes worden gemaakt. Met Mason Mini Gardens breng ik deze trend naar Nederland. Mijn mooie collectie miniatuur tuinaccessoires en miniatuur tuingereedschap maakt mini-tuinieren nu voor iedereen mogelijk.

Tot de collectie van Mason Mini Gardens horen rozenboogjes, tuinmeubeltjes, bruggetjes, miniatuur ornamenten, mini-gereedschap en nog veel meer schattige mini tuinaccessoires. Ze zijn allemaal te koop in de nieuwe webwinkel www.masonminigardens.nl/producten www.masonminigardens.nl/producten www.masonminigardens.nl/producten.
Behalve de webwinkel is er de website www.masonminigardens.nl www.masonminigardens.nl  waar mijn mini-tuintjes te bekijken zijn. Ook kun je er inspiratie opdoen, filmpjes bekijken en je aanmelden voor workshops.

Kijk regelmatig op dit blog om te zien hoe je de leukste mini-tuintjes maakt. Hopelijk gaan jullie er net zo veel plezier aan beleven als ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten