zondag 18 mei 2014

De speciale moederdagtuin

Het is weer bijna Moederdag! Bij Moederdag hoort een heerlijk ontbijtje op bed en een speciale tuin uiteraard...

Ik heb gekozen om dit keer het tuintje in een groot dienblad te maken. Het houten dienblad heb ik wit geverfd en laten drogen. Als je een tuintje maakt in een dienblad is het belangrijk dat het wel diep genoeg is, zodat de plantjes de ruimte krijgen om te groeien.

Allereerst begin je met de potgrond. Het beste is om Bonsai potgrond te gebruiken. Vervolgens kijk ik waar ik de plantjes, steentjes, zand en miniatuurtjes wil plaatsen.

Als ik heb bepaald waar alles moet komen te staan begin ik met de plantjes te plaatsen in het dienblad. Ik houd rekening met de rozenboog, omdat ik daar achter de roze plantjes wil en naast de rozenboog de hoge boompjes mooi staan. Omdat ik het ontbijtje ook wil verwerken in de tuin, houd ik rekening met de diepte en plaats ik lage plantjes op de voorgrond (afgewisseld met bolmos).

Vervolgens begin ik met het aanleggen van het paadje. Daarvoor heb ik grint afgewisseld met plavuisjes. Zet het bankje wel nog even neer, mede om te checken of je op de goede hoogte begint met het leggen van het paadje.

Als laatste plaats je de miniaturen (en in dit geval het ontbijtbordje met schoteltje) in de minituin en is je eigen moederdagtuintje compleet! Voor deze tuin zijn de volgende producten gebruikt:
- rozenboogbankje Kevin
- hekje wit 30 cm 2x
- mini kroonluchter wit
- prikker met lantaarn wit
- plavuisjes
( www.masonminigardens.nl/webshop )

Pip studio:
- bordje
- eierdopje
- espressokopje en schoteltje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten